Toimitus- ja tilausehdot

Voimassa 01.01.2021 alkaen.

Verkkokaupan tuotteita myy Finnmotion Oy (2821604-9) aputoiminimellä Kodin Lukko. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen, postikulujen ja toimitustapojen sekä -aikojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://kodinlukko.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Sitoudut jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilauksen tuotelistauksen
  • Laskun loppusumman
  • Veroerittelyn

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön, mikäli olet rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi ennen tilausta tai tilauksen aikana.

Saat Paytrail Oyj:ltä maksuvahvistuksen, jossa on kerrottu maksun summa, maksutunnus sekä päivämäärä. Ole yhteydessä Paytrailiin (020 718 1830 / asiakaspalvelu@paytrail.com) mikäli sinulla herää kysyttävää maksutapahtumaan liittyvissä asioissa.

Maksutavat ja maksupalveluntarjoaja

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle.

Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Fellow Yrityslasku

Markkinoiden helpointa B2B ostamista

Ostaminen Fellow Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Meillä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely.

Fellow Yrityslaskun normaali maksuaika on 14 vuorokautta. Halutessaan maksuaikaa voi pidentää jopa 60 vuorokauteen. Fellow Yrityslaskun luottoraja on 5000 €. Jos yrityksenne tarvitsee korkeamman luottorajan, voitte olla yhteydessä Fellow asiakaspalveluun. Fellow Yrityslaskun mahdollistaa Fellow Finance Oyj. Lisätietoja Fellow Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.fellowfinance.fi/maksaminen/yrityslasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

  • Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
  • Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
  • Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
  • Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitustavat ja -aika

Normaalitoimitus on 1–7 arkipäivää + kuljetusaika (esim. postin toimitus). Erikoistuotteissa toimitusaika on normaalisti 5–14 arkipäivää, tavarantoimittajan toimitusviivästyksistä emme vastaa.

Tilaus toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla valitsemaasi toimituspisteeseen. Tilaukselle saatavat toimitustavat esitetään ostoskorissa sekä kassalla. Toimitustavaksi voit valita:

  • Postin Postipaketti (toimitetaan valittuun Postin toimipisteeseen)
  • Postin Kotipaketti (toimitetaan vastaanottajan ovelle)
  • Matkahuollon Lähellä-Paketti (toimitetaan valittuun Matkahuollon palvelupisteeseen)
  • Matkahuollon Kotijakelu (toimitetaan vastaanottajan ovelle)

Toimituksen kulut ja vaihtoehdot esitetään ostoskori- ja kassasivuilla. Toimituskulut riippuvat tilauksen kokonaissummasta sekä valitusta toimitustavasta seuraavan taulukon mukaisesti.

ToimitustapaAlle 150 € tilaus150 € ja yli 150 € tilaus
Postin Postipaketti3,99 €0 €
Postin Kotipaketti9,99 €5,99 €
Matkahuollon Lähellä-paketti3,99 €0 €
Matkahuollon Kotijakelu9,99 €5,99 €

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustavan Postin Pikkupakettiin (toimitetaan postilaatikkoon) tai Matkahuollon XXS-pakettiin tilauksen ollessa kooltaan ja painoltaan pieni.

Tavanomaisesta poikkeavan tilauksen (esimerkiksi suuri määrä tuotteita) kohdalla pidätämme oikeuden tarkistaa toimitustapaa ja -kuluja. Mikäli näissä tapauksissa toimituskuluihin tulee muutoksia, niistä ollaan yhteydessä tilaajaan ennen toimitusta.

Voit seurata lähetystä tilausseurantakoodin avulla, joka toimitetaan tilauksen lähetysvahvistuksessa.

Kuljetusyrityksen toimitusaika tilauksesta riippuu toimituspäivästä ja toimitustavasta. Postin ja Matkahuollon toimitustavoilla tehdyt tilaukset toimitetaan keskimäärin 1-7 arkipäivän kuluessa lähetyksestä.

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Tuotteiden palauttamisesta on tehtävä ilmoitus palautuslomakkeella. Palautuslomakkeen lähetettyä saat selaimeen vahvistuksen palautustietojen vastaanottamisesta, jonka jälkeen sinun tulee postittaa tuotteet alla olevien ohjeiden mukaisesti. Palautus on ostajalle maksuton, koska meillä on Postin kanssa palautussopimus.

Tuotepalautusten muistilista

  • Täytä palautuslomake
  • Tuote/tuotteet alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä
  • Mukana kopio kuitista/lähetteestä/laskusta
  • Poista vanha pakettikortti, jos paketti on tullut Matkahuollolla, Postin pakettikorttia ei tarvitse poistaa.
  • Kirjoita paketin päälle: ASIAKASPALAUTUS / SOPIMUSNUMERO 660780
  • Vie paketti Postin toimipisteeseen
  • Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Kun palautus on hyväksytty, lähetämme sinulle sähköpostiviestillä linkin, josta pääset lisäämään pankkitilin, jolle palautamme rahat, mikäli maksu on tehty pankkipainikkeella. Mikäli maksu on tehty korttimaksulla palautamme maksun suoraan kortille. Mikäli maksutapana on ollut lasku- tai osamaksu, laskutus perutaan. Palauttaminen on kuluttajalle aina maksutonta. Yrityksellämme on Postin kanssa solmittu asiakaspalautussopimus.

Palautusoikeus ei koske käytössä olleita tuotteita eikä asiakkaalle tilattuja erikoistuotteita, kuten esimerkiksi kaiverretut kilvet. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja tai sarjoitettua tilauksia ei myöskään voi palauttaa.

Tuotteiden virhe- ja takuupalautuksista löytyvät ohjeet sekä ehdot erikseen sivulta: tuotteiden virhevastuu- ja takuuehdot.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@kodinlukko.fi tai postitse:

Finnmotion Oy / Kodin Lukko, Vanajantie 10 A, 13110 Hämeenlinna

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä mahdollisimman pian. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio logistiikkakumppanille.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Sinun on ennen tilaustasi tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tietosuojaseloste

Tässä verkkokaupassa noudatetaan Kodin Lukko -verkkokaupan | Finnmotion Oy:n tietosuojaselostetta.