Toimitus- ja tilausehdot

Voimassa 01.01.2021 alkaen.

Verkkokaupan tuotteita myy Finnmotion Oy (2821604-9) aputoiminimellä Kodin Lukko. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen, postikulujen ja toimitustapojen sekä -aikojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://kodinlukko.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Sitoudut jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilauksen tuotelistauksen
  • Laskun loppusumman
  • Veroerittelyn

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön, mikäli olet rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi ennen tilausta tai tilauksen aikana.

Saat Paytrail Oyj:ltä maksuvahvistuksen, jossa on kerrottu maksun summa, maksutunnus sekä päivämäärä. Ole yhteydessä Paytrailiin (020 718 1830 / asiakaspalvelu@paytrail.com) mikäli sinulla herää kysyttävää maksutapahtumaan liittyvissä asioissa.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki, Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, JCB, Collector lasku- ja osamaksutavat, Jousto lasku- ja osamaksutavat, Paytrail-tili. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj [www.paytrail.com] (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

  • Paytrail Oyj
  • Y-tunnus: 2122839-7
  • Osoite: Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
  • Puhelin: 0207 181830
  • www.paytrail.com

Toimitustavat ja -aika

Normaalitoimitus on 1–7 arkipäivää + kuljetusaika (esim. postin toimitus). Erikoistuotteissa toimitusaika on normaalisti 5–14 arkipäivää, tavarantoimittajan toimitusviivästyksistä emme vastaa.

Tilaus toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla valitsemaasi toimituspisteeseen. Tilaukselle saatavat toimitustavat esitetään ostoskorissa sekä kassalla. Toimitustavaksi voit valita:

  • Postin Postipaketti (toimitetaan valittuun Postin toimipisteeseen)
  • Postin Kotipaketti (toimitetaan vastaanottajan ovelle)
  • Matkahuollon Lähellä-Paketti (toimitetaan valittuun Matkahuollon palvelupisteeseen)
  • Matkahuollon Kotijakelu (toimitetaan vastaanottajan ovelle)

Toimituksen kulut ja vaihtoehdot esitetään ostoskori- ja kassasivuilla. Toimituskulut riippuvat tilauksen kokonaissummasta sekä valitusta toimitustavasta seuraavan taulukon mukaisesti.

ToimitustapaAlle 150 € tilaus150 € ja yli 150 € tilaus
Postin Postipaketti3,99 €0 €
Postin Kotipaketti9,99 €5,99 €
Matkahuollon Lähellä-paketti3,99 €0 €
Matkahuollon Kotijakelu9,99 €5,99 €

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustavan Postin Pikkupakettiin (toimitetaan postilaatikkoon) tai Matkahuollon XXS-pakettiin tilauksen ollessa kooltaan ja painoltaan pieni.

Tavanomaisesta poikkeavan tilauksen (esimerkiksi suuri määrä tuotteita) kohdalla pidätämme oikeuden tarkistaa toimitustapaa ja -kuluja. Mikäli näissä tapauksissa toimituskuluihin tulee muutoksia, niistä ollaan yhteydessä tilaajaan ennen toimitusta.

Voit seurata lähetystä tilausseurantakoodin avulla, joka toimitetaan tilauksen lähetysvahvistuksessa.

Kuljetusyrityksen toimitusaika tilauksesta riippuu toimituspäivästä ja toimitustavasta. Postin ja Matkahuollon toimitustavoilla tehdyt tilaukset toimitetaan keskimäärin 1-7 arkipäivän kuluessa lähetyksestä.

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Tuotteiden palauttamisesta on tehtävä ilmoitus palautuslomakkeella. Palautuslomakkeen lähetettyä saat selaimeen vahvistuksen palautustietojen vastaanottamisesta, jonka jälkeen sinun tulee postittaa tuotteet alla olevien ohjeiden mukaisesti. Palautus on ostajalle maksuton, koska meillä on Postin kanssa palautussopimus.

Tuotepalautusten muistilista

  • Täytä palautuslomake
  • Tuote/tuotteet alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä
  • Mukana kopio kuitista/lähetteestä/laskusta
  • Poista vanha pakettikortti, jos paketti on tullut Matkahuollolla, Postin pakettikorttia ei tarvitse poistaa.
  • Kirjoita paketin päälle: ASIAKASPALAUTUS / SOPIMUSNUMERO 660780
  • Vie paketti Postin toimipisteeseen
  • Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta. Kun palautus on hyväksytty, lähetämme sinulle sähköpostiviestillä linkin, josta pääset lisäämään pankkitilin, jolle palautamme rahat, mikäli maksu on tehty pankkipainikkeella. Mikäli maksu on tehty korttimaksulla palautamme maksun suoraan kortille. Mikäli maksutapana on ollut lasku- tai osamaksu, laskutus perutaan. Palauttaminen on kuluttajalle aina maksutonta. Yrityksellämme on Postin kanssa solmittu asiakaspalautussopimus.

Palautusoikeus ei koske käytössä olleita tuotteita eikä asiakkaalle tilattuja erikoistuotteita, kuten esimerkiksi kaiverretut kilvet. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja tai sarjoitettua tilauksia ei myöskään voi palauttaa.

Tuotteiden virhe- ja takuupalautuksista löytyvät ohjeet sekä ehdot erikseen sivulta: tuotteiden virhevastuu- ja takuuehdot.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@kodinlukko.fi tai postitse:

Finnmotion Oy / Kodin Lukko, Vanajantie 10 A, 13110 Hämeenlinna

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä mahdollisimman pian. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio logistiikkakumppanille.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Sinun on ennen tilaustasi tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tietosuojaseloste

Tässä verkkokaupassa noudatetaan Kodin Lukko -verkkokaupan | Finnmotion Oy:n tietosuojaselostetta.